Nothing Fun,Dear

"nak keluar dengan pakwe ke?"
"hehe.banyaklah.sapelah yang nak minat degan kita kan?"

Ayat paling famous untuk kalis yang kau sebenarnya double.Berlagak single.
Mentang mentang si dia tak tahu yang kau ada lain, kau main pasang banyak banyak.

Secara jujurnya, tak ada apa yang bestnya kalau ada ramai teman tapi mesra, yang kononnya akan setia menunggu kau.Sinonimnya, curang itu indah.(nampak macam familiar je)

Aku mula sedar yang perhubungan yang agak sedikit serius itu, tak semestinya memberikan kita pengakhiran yang gembira.Sebab itu mak aku pesan,

"Kalau bercinta jangan beri sepenuh hati.Bercinta mati hanya dengan suami"

Huhu.Entah lah.Bukan nak kata aku tak pernah rasa cinta.Dan bukan nak kata yang aku tak pernah curang.Tapi aku rasa bila tiada apa yang baik pada penghujungnya.Itu adalah tajam dan bisa.
Nak tak nak kena juga terima setiap pertemuan ada perpisahan.
Setiap permulaan ada pengakhiran.
Pengakhiran tak selalunya indah.
Jadi harus bagaimana?

Cuma terasa,
semuanya seolah olah kad skrin.Yang sentiasa berpusing pusing dalam ingatan.Dia.Dia.Dia.Satu persatu.Dan apabila terus menanti dengan yang tiada, tiba tiba merasakan kosong dan kecewa.
Bukankah lebih baik, itu semua tiada?Kenapa harus ada rasa cinta fuckin love sebelum pasti dengannya?
Hmmm...

0 comments:

Jigsaw Youth 2010