Tipu kalau tak sayang

Budak mana yang tak pernah gaduh dengan mak bapak? Memang anak baik. Memang anak solehsolehah! Aku respect lah! Tipulah kalau aku kata aku ni anak yang baik. Anak yang solehsolehah. Bergaduh pukulpukul balingbaling tu taklah. Selisih faham. Merajuk. Jiwa remaja mana yang tak pernah memberontak? Benda kecik je. Tapi tacing bukan main! Sial! Mengadangada betul.

Kadangkadang macam budak kecik pon ada. Yang mahu dimanja selalu.

Aku bukan anak yang boleh cerita apa saja dengan mak. Entahlah. Kadangkadang terasa jugak jurangnya. Bercakap benda benda penting. Bergurau adalah kadangkadang. Jiwa perempuan mungkin lainlain. Terlalu sensitive. Itu takboleh. Ini takboleh. Memberontak jugak! Tapi kalau fikirkan balik ada jugak betulnya. Cuma jiwa ni saja yang menafikannya. Kotor jiwa ini belom boleh cuci. Ibarat pakai kasut converse. Apa baran pakai bersihbersih.

Tapi tipu kalau aku cakap aku tak sayang! Mungkin satu hari nanti aku akan paham.

1 comments:

mANisnyeR $oleRo iTu

contohi ak ngex,,wakakaaaaaaaaaaa..
wez, kt cni ko rjin update ek,
blog sndri da bswang da eh..
wez, jdikn la mak ko mcm kwn,,gerenti gempak, ak da cube!!

Jigsaw Youth 2010